Sharita

Apothekersassistent

"Wat mij aanspreekt is de diversiteit van de verschillende taken die wij uitvoeren."

Ik heb mijn diploma apothekersassistent in 1993 behaald en sindsdien in veel verschillende openbare apotheken gewerkt. Voordat ik in het Maasstad Ziekenhuis begon, heb ik jarenlang in een grote apotheek in het centrum van Rotterdam gewerkt. Vorig jaar heb ik bewust gekozen voor een nieuwe stap in mijn loopbaan omdat ik op zoek was naar een andere werkomgeving, wat nieuws.

Wat mij aanspreekt is de diversiteit van de verschillende taken die wij uitvoeren. Zo voer ik bijvoorbeeld ontslaggesprekken met patiënten. Het leuke daarvan is dat de mensen vaak opgelucht  zijn omdat ze weer naar huis toe mogen. Mijn doel is dat ze goed weten hoe ze hun medicatie moeten gebruiken en dat ze tevreden weggaan.

Wat altijd hetzelfde blijft, is onze professionaliteit. Alle facetten van de vijf kernwaarden van het Maasstad Ziekenhuis dragen wij uit. Wij zijn gastgericht voor onze patiënten door vriendelijk en geduldig te zijn. Verbindend zijn we door met de verschillende zorgafdelingen goed samen te werken. We moeten wel ambitieus zijn want we leren iedere keer weer bij. Natuurlijk zijn we ook deskundig en betrouwbaar: als professionals doen we vakkundig ons werk en kunnen patiënten van ons op aan.

Voor mij was alles hier in het begin een uitdaging! Dat begon al bij de informatiesystemen. We werken met een ziekenhuisinformatiesysteem en een apotheekinformatiesysteem. Daarnaast waren er  allerlei medicijnen waar ik zelfs met mijn jarenlange werkervaring niet eerder van gehoord had. Als ziekenhuis leveren wij bijvoorbeeld de zogenoemde overhevelingsmiddelen. Dit zijn middelen die alleen door het ziekenhuis mogen worden geleverd. Denk aan medicatie voor IVF of medicatie voor reumapatiënten. Daarover geven wij ook informatie aan collega-apothekersassistenten van andere ziekenhuizen aan wie wij de middelen leveren.

Wil je onze nieuwe collega worden? Als je open staat voor nieuwe dingen en flexibel bent, ben je van harte welkom. Je wordt leuk opgenomen in het team en we leggen je met plezier alles uit!

Meer verhalen over Paramedisch

Aafke

Ervaringsverhaal Wereld Ergotherapie Dag

"Ik weet nog goed hoe ze van oor tot oor lachte en straalde."

Nico

Medewerker Steriele Medische Hulpmiddelen

"Je werkt hier altijd met geavanceerd instrumentarium, waaronder de da Vinci robot."

Deborah

Apothekersassistent

"Wat ik fijn vind aan ons team, is dat wij elkaar onderling steunen en helpen. Dit gebeurt zowel qua werkzaamheden als privé. Je kunt bij je collega’s terecht met al je vragen."

Mariska

Apothekersassistent

"In het Maasstad Ziekenhuis heb je contact met veel verschillende patiënten. Van jong tot oud, allerlei culturen en ze zijn afkomstig uit verschillende plaatsen."

Aafke en Iris

Interview Wereld Ergotherapie Dag

"“Patiënten komen hier op hun meest kwetsbare binnen. We zien ze vrij intensief, ongeveer 2 à 3 keer per week en dan vaak 3 tot 4 maanden lang. Je leert een patiënt dan echt goed kennen."

Jaqueline

Apothekersassistente en pharmacypractitioner

"We maken het werk van een arts gemakkelijker door het medicijngebruik van de patiënt ter plekke inzichtelijk te maken."

Nikki

Diëtist

"Naast dat we erg punctueel zijn, hebben we allemaal een liefde voor voeding"

Meer Paramedisch